Kochał, zdradzał i tracił. Osiągnął wyżyny popularności i dno rozpaczy. Zostawił po sobie liczne autoportrety. Na jednym z obrazów jest aż trzema postaciami. To płótno nie jest zwykłą ilustracją biblijnego tekstu. Jest medytacją na temat straty – pytaniem, którego zazwyczaj sobie nie zadajemy i odpowiedzią, której nie chcemy usłyszeć. Wiemy, że Rembrandt maluje Powrót syna marnotrawnego po śmierci ukochanej żony, gdy dżuma zabiera jego kochankę oraz kiedy umiera jego umiłowany syn Tytus.
6079
•
10 września 2017
Winifred Knights – wybitna artystka, o której zapomniał świat
ESEJ O ARTYSTCE
8941
•
3 września 2017
Żył i tworzył szybko, jakby przeczuwając krótkość swego życia. Maurycy Gottlieb i jego historia
ESEJ O ARTYŚCIE
18549
•
28 sierpnia 2017
Anna Bilińska-Bohdanowicz. Artystka niezłomna
ESEJ O ARTYSTCE
7079
•
26 sierpnia 2017
Teodor Axentowicz – malarz, pedagog, społecznik
ESEJ O ARTYŚCIE
13790
•
6 sierpnia 2017
Andrzej Pągowski. Prowokacyjny plakat filmowy
ESEJ O ARTYŚCIE
2959
•
30 lipca 2017
Zapomniany poeta. Władysław Wankie
ESEJ O ARTYŚCIE
11950
•
23 lipca 2017
Józef Chełmoński „Noc gwiaździsta”
ESEJ O OBRAZIE
12570
•
16 lipca 2017
A jak w średniowieczu wyobrażano sobie raj?
ESEJ O SZTUCE
22618
•
14 lipca 2017