Ekscentryczna, zbuntowana, daleka od podporządkowania się konwenansom i, co najważniejsze, nad wyraz uzdolniona malarka. Łączyła nie tylko dwa artystyczne nurty – realizm z postimpresjonizmem, lecz także dwie kultury – wschodnią z zachodnią. Córka indyjskiego arystokraty i węgierskiej śpiewaczki operowej. Artystka zafascynowana paryską bohemą, twórczością Gauguina, Cézanne’a, a przede wszystkim nietuzinkowa osobowość, mocno przywiązana do Indii i wrażliwa na los jej mieszkańców. Amrita Sher-Gil – indyjska Frida Kahlo.
30094
•
22 października 2017
Sztuka Kobro, sztuką przyszłości
ESEJ O ARTYSTCE
9361
•
15 października 2017
Rudolf II. Cesarz cudowności
ESEJ O SZTUCE
15481
•
11 października 2017
Ogrody Józefa Mehoffera
MISTRZOWIE RYNKU SZTUKI
12574
•
8 października 2017
Leon Wyczółkowski, Wyczół, Wyczółek…
MISTRZOWIE RYNKU SZTUKI
9810
•
4 października 2017
Alfons Karpiński. Malarz piękna i ciszy
ESEJ O ARTYŚCIE
23566
•
1 października 2017
Magdalena Abakanowicz – artystka osobna
MISTRZOWIE RYNKU SZTUKI
15189
•
28 września 2017
Artysta – samotny wilk czy wprawny marketingowiec? Opowieść o życiu i malarstwie Alfreda Wierusza-Kowalskiego
MISTRZOWIE RYNKU SZTUKI
18917
•
24 września 2017
„Umierać musi, co ma żyć”. Stanisław Wyspiański – życie twórcze i trudne
MISTRZOWIE RYNKU SZTUKI
37384
•
18 września 2017