W XIX wieku Paryż był niekwestionowaną stolicą sztuki. Nic dziwnego, że to właśnie tam ciągnęli początkujący artyści z całego świata. Większość z nich nie miała szans dostać się do prestiżowej École des Beaux Arts, dlatego w mieście jak grzyby po deszczu wyrastały prywatne pracownie. Spośród nich wyjątkową renomę zyskała Académie Julian – uczelnia z jednej strony postępowa, z drugiej przygotowująca do odnoszenia sukcesów w świecie oficjalnych wystaw i konkursów. Szczególnie popularna była wśród kobiet, bowiem jako jedna z nielicznych przyjmowała je w swoje progi i zapewniała zbliżony do oficjalnego program nauczania.
Czytaj dalej
1823
•
20 maja 2022
Jacek Malczewski „Portret Władysława Żeleńskiego”
ARCYDZIEŁO DO KAWY
9044
•
14 maja 2022
Dziedzictwo UNESCO, documenta i bracia Grimm, czyli atrakcje Kassel, jednego z najbardziej zielonych miast w Niemczech
PODRÓŻUJ Z NIEZŁĄ SZTUKĄ
17278
•
9 maja 2022
Bronisław Linke „Autobus”
ARCYDZIEŁO DO KAWY
5197
•
8 maja 2022
Doktor martyrologii. Bronisław Linke
ESEJ O ARTYŚCIE
5636
•
6 maja 2022
Miasteczko, gdzie malarze przesiadują. Kazimierz Dolny w malarstwie i grafice dwudziestolecia międzywojennego
PODRÓŻE
2298
•
29 kwietnia 2022
René Lalique i magiczne klejnoty ze szkła
ESEJ O SZTUCE
3459
•
29 kwietnia 2022
Kolebka polskiego pleneryzmu. Kazimierz Dolny w malarstwie i grafice przed 1918 rokiem
ESEJ O SZTUCE
3955
•
22 kwietnia 2022
Piero della Francesca „Madonna del Parto”
ARCYDZIEŁO DO KAWY
4385
•
22 kwietnia 2022