Wychodząc od ciała, którego włosy, usta, ręce, brzuch są tylko częścią, elementem konstytuującym nasz organizm, należącym do sfer sacrum i profanum jednocześnie, Alina Szapocznikow tworzy dzieła sztuki. Zagadnienie tożsamości materialnej ciała jest od wieków problematycznym, frapującym dogmatem. Bowiem jak można prowadzić rozważania wokół ciała, każdej jego cząsteczki? Trudności pojawiają się w momencie oderwania choćby odrobiny materii z tego ciała żywego „złożonego z organów”. Nasze ciała to „złożone organy”, skomplikowane niczym części i narzędzia niezbędne do wykonywania czynności.
5169
•
20 marca 2015
Krótki traktat atmosferyczny
ESEJ O SZTUCE
20165
•
5 marca 2015
Tadeusz Kantor. Geniusz pamięci
ESEJ O ARTYŚCIE
10229
•
22 lutego 2015
Olga Boznańska „Dziewczynka z chryzantemami”
SEKRETY OBRAZÓW
11170
•
18 lutego 2015
Iluzja w sztuce – sztuka iluzji
ESEJ O SZTUCE
16641
•
14 lutego 2015
Z Bretanii i Podhala. Dwa portrety Władysława Ślewińskiego
SEKRETY OBRAZÓW
3363
•
5 lutego 2015
Madeline von Foerster. Ginący świat zwierząt i sztuka współczesna
ESEJ O ARTYSTCE
24282
•
24 stycznia 2015
Matejko i Wyczółkowski – dwa różne przedstawienia Stańczyka
SEKRETY OBRAZÓW
3120
•
20 stycznia 2015
Geografia sztuki i transkulturowość
SZTUKA I FILOZOFIA
8726
•
19 stycznia 2015