Serbska artystka performence’u i body artu urodzona w 1946 roku w Belgradzie. W swojej sztuce próbuje przekraczać granice, nawiązuje do pochodzenia oraz trudnej relacji z rodzicami, używa swojego ciała jako medium. Dzięki matce w 1965 roku mogła studiować na Akademii Sztuk Pięknych w Belgradzie. Porzuciła jednak malarstwo na rzecz sztuki performance’u. Pierwszy raz samodzielnie wystąpiła w muzeum w roku 1973, prezentując Rhythm 10, gdzie uderzała nożem między swoimi palcami, wszystko nagrywająca. Przy każdym skaleczeniu wymieniała nóż, a gdy te się skończyły – odtwarzała nagranie ponownie i powtarzała uderzenia. Sławę jednak przyniósł jej Rhythm 0 z 1974 roku. Marina przez cały dzień stała nieruchomo w pomieszczeniu, a wchodzący tam ludzie mogli robić z nią, co chcą, wykorzystując przygotowane przedmioty takie jak miód, róże, ale również nóż oraz nabity pistolet. Artystka niemal zginęła, a happening ukazał złożony problem granic ludzkich oraz dehumanizacji. Inne ważne jej dzieła to The Artist is present, Lips of Thomas oraz współpraca z Ulayem.